Suporturi pt. pictura

Suporturi pentru pictura: panza, lemnul si alte tipuri de suporturi pentru pictura. "La inceputurile ei, pictura a avut un caracter monumental, lucrandu-se de obicei pe pereti, chiar daca nu intotdeauna s-a executat in dimensiuni prea mari. De abia mai tarziu, cand sa simtit nevoia de circulatie a picturii, a luat nastere asa numita pictura de sevalet, care cere sa fie executata pe un suport care poate fi mutat dintr-un loc in altul, indiferent de dimensiunea pe care o are. Se stie ca, de cele mai multe ori, suportul este acela care conditioneaza buna pastrare si trainicia picturii. De aceea oricare artist, mai mult sau mai putin modest, inainte de a deveni bine cunoscut - ceea ce se intampla multora dupa moatre - greseste daca nu ii pasa de ceea ce vor deveni operele lor mai tarziu. Socotim ca acestea nutrebuie sa se piarda din cauza neglijentei sau a economiei, ci totdeauna pictorul este dator sa isi aleaga cu grija si sa se foloseasca de suporturi bune si trainice." C. Sandulescu Verna

  1. Grunduirea panzei pentru pictura
    Categories: Suporturi pt. pictura

    Grunduirea panzei pentru pictura

    grund pe panzaGrunduirea pentru pictura in culori ulei Grundul are rolul de a ajuta culorile sa adere la panza pictura. Atunci cand se folosesc culori de ulei, daca panza este gruduita necorespunzator, uleiul din culori poate penetra panza astfel formand portiuni mate pe suprafata picturii. Portiunile in care uleiul s-a infiltrat in panza sunt compromise, in timp panza cedand datorita actiunii uleiului. Grunduirea panzei ii confera o suprafata mai fina ce permite bensulei sa alunece mult mai bine. Continue reading →
  2. Panza pentru pictura
    Categories: Suporturi pt. pictura

    Panza pentru pictura

    La inceputurile ei, pictura a avut un caracter monumental, lucrandu-se de obicei pe pereti, chiar daca nu intotdeauna s-a executat in dimensiuni prea mari. De abia mai tarziu, cand sa simtit nevoia de circulatie a picturii, a luat nastere asa numita pictura de sevalet, care cere sa fie executata pe un suport care poate fi mutat dintr-un loc in altul, indiferent de dimensiunea pe care o are. Se stie ca, de cele mai multe ori, suportul este acela care conditioneaza buna pastrare si trainicia picturii. De aceea oricare artist, mai mult sau mai putin modest, inainte de a deveni bine cunoscut – ceea ce se intampla multora dupa moatre – greseste daca nu ii pasa de ceea ce vor deveni operele lor mai tarziu. Socotim ca acestea nutrebuie sa se piarda din cauza neglijentei sau a economiei, ci totdeauna pictorul este dator sa isi aleaga cu grija si sa se foloseasca de suporturi bune si trainice.” C. Sandulescu VernaExista marturii ale faptului ca panza pictura era utilizata ca suport pentru pictura din sec din vremea grecilor antici. Panza a fost inceput sa fie folosita ca suport pentru pictura la scara mai larga in secolul XIV la inceput in Italia si Franta, apoi in Germania, spania si in cele din urma in Olanda. Pictorii renascentisti au folosit panzele pentru tablourile lor mari si spectaculoase, suport ce se potrivea foarte bine cu pictura ulei.In fata blaturilor de lemn, panza are avantajul de a fi mai usoara si flexibila, calitati ce o fac mai usor transportabila.Dezavantajul aceste suprafete de pictura este acela ca este mai sensibila la zgarieturi, taieturi sau umezeala. Tipuri de panza pentru pictura Panza de in este cea mai cautata panza pentru pictura datorita rezistentei sale in timp si a faptului ca aceasta sufera transformari foarte mici.  Aceasta trebuie sa fie tesuta din fire egale ca grosime si sa fie uniforma cu ambele fete la fel. Continue reading →
  3. Categories: Suporturi pt. pictura

    Pregatirea lemnului pentru pictura

    1. Blatul din lemn Unul din cele mai vechi suporturi folosite pentru pictura de sevalet este tablia de lemn.Lemnul a fost folosit ca suport de catre pictorii egipteni, greci, romani si bizantini, de artisti ca Rafael, Rubens, Grigorescu, si chiar de catre unii pictori contemporani. Proprietatile lemnului a. cand se aleg scandurile spre a fi stransformate in tablii, se vor prefera acelea cu structura uniforma, ceea ce difera de la un arbore la altul. Alburnul, partea mai alba dinspre coaja, cu celule tinere, nu se va folosi, pentru ca este moale, foarte usor de atacat de carii si are durabilitate scazuta.Mai recomandat este lemnul usor cu fibrele mai uniforme si porii deschisi precum: molidul, pinul, mesteacanul, ciresul, teiul, plopul, salcia. Lemnul de frasinul, nuc, par sau mar este foarte bun, dar este mai rar folosit datorita pretului ridicat, precum si cel de nahon sau castan. Continue reading →

Produse