Tehnici de Pictura

Tehnici de pictura, informatii, lectii de pictura si desen.

  1. Tehnica servetelului pe lemn - sfaturi practice de la experti pentru incepatori
    Categories: Tehnici de Pictura, Sfaturi & Hobby

    Tehnica servetelului pe lemn - sfaturi practice de la experti pentru incepatori

    Daca vrei sa petreci alaturi de micutul tau timp liber de calitate, nu ar strica sa imbini utilul cu placutul, aducand la viata - prin culoare si creativitate - piese vechi din lemn pe care le ai in casa. Noi te vom invata cum sa aplici tehnica servetelului pe lemn, un proiect DIY simplu de urmat, asa cum vei vedea...
  2. 6 modalitati prin care poti crea iluzia de adancime in pictura ta
    Categories: Tehnici de Pictura

    6 modalitati prin care poti crea iluzia de adancime in pictura ta

    Artistul are harul de a transpune cea de-a treia dimensiune pe o suprafata plata, panza, astfel incat sa atraga privitorul intr-o lume din culori. Cum, insa, poate face acest lucru? Crearea unui peisaj realist, profund, nu se face cu ajutorul magiei, ci prin adoptarea unor tehnici speciale de pictura. De mai bine de un secol, artisti iscusiti au folosit urmatoarele...
  3. 8 sfaturi valoroase pentru artistii care picteaza pe panza
    Categories: Tehnici de Pictura & Sfaturi

    8 sfaturi valoroase pentru artistii care picteaza pe panza

      O panza curata poate da curs unui val intreg de idei creative, insa poate deveni, la fel de usor, si o sursa veritabila de stres pentru orice artist, generand o serie intreaga de intrebari: „ce pictez?”, „de unde incep?” s.a.. Pentru a-ti face treaba mai usoara, daca suportul tau favorit pentru pictura este panza, iti prezentam o serie de...
  4. Teoria Culorilor - notiuni de baza partea 2
    Categories: Teoria Culorilor & Tehnici de Pictura

    Teoria Culorilor - notiuni de baza partea 2

    Culorile complementare puse una langa alta creeaza contrastul maxim, parand mai luminoase, mai intense. Totusi, legea contrastului culorilor lui Chevreul sustine ca: puse una langa cealalta, culorile vor parea alterate, ca si cand una a fost amestecata cu complementara celeilalte. Astfel, daca asezam o bucata de material galben pe un fond albastru, aceasta va avea o usoara tenta portocalie, deoarece portocaliul este culoarea complementara albastrului. Culori primare, secundare si tertiareDe asemenea, umbra unui obiect va contine si culoarea complementara celei predominante, de exemplu umbra unui mar rosu va contine si aceasta culoare. Este simplu de retinut: in roata culorilor, cele opuse culorilor primare sunt complementarele acestora. Complementara unei culori primare se obtine din amestecul celorlalte doua primare. Prin urmare complementara rosului este verde, a lui albastru este portocaliul, iar pentru galben movul. Complementara unei secundare este culoarea primara ce nu a fost folosita in obtinerea acesteia, adica pentru verde rosu, pentru portocaliu albastru, iar nu pentru mov galben. Continue reading →
  5. Teoria Culorilor - notiuni de baza partea 1
    Categories: Teoria Culorilor & Tehnici de Pictura

    Teoria Culorilor - notiuni de baza partea 1

    [caption id="attachment_427" align="alignright" width="90"]Culori primare si secundare Culori primare si secundare[/caption] Stim ca multor persoane li se pare extrem de complicata teoria culorilor si devin confuzi la mentionarea unor termeni ca roata culorilor, culori complementare, tertiare, culori opuse in roata culorilor. In realitate veti descoperi ca este chiar foarte simpla si ca urmand cateva reguli veti obtine rezultate mult mai bune in picturile voastre. Fiecare artist ar trebui sa cunoasca macar principiile de baza ale acestei teorii. Desi atat Leonardo da Vinci cat si Leon Battista Alberti foloseau principiile teoriei, roata culorilor a fost inventata abia in secolul 18 de catre Sir Isaac Newton. El a demonstrat ca lumina alba contine mai multe culori (rosu, orange, galben, verde, albastru, indigo, violet). Mai tarziu Johann Wolfgang Goethe a inceput sa studieze efectul pe care acestea il au asupra oamenilor. A descoperit ca unele culori (ex. galben) creeaza senzatia de caldura si se atribuie unor emotii ca pasiunea si veselia, pe cand altele (ex. albastru) creeaza senzatia de frig si implicit sentimentele de slabiciune si frica. Roata culorilor a aparut din simpla nevoie de a arata cu usurinta relatiile dintre culori. Regula fundamentala a teoriei este ca sunt trei culori ce nu pot fi obtinute din combinarea altor culori. Acestea, rosu, galben si albastru sunt cunoscute ca si culori primare. Binenteles, puteti gasi diferite variatii pentru rosu, albastru sau galben. De exemplu albastru poate fi albastru cobalt, cerulean, ultramarine sau albastru de Prusia. Rosu include rosul alizarin, crimson sau de cadmiu, iar galben include cel de cadmiu, galbenul medium, cadmium light sau galmenul lemon. Toate acestea sunt culori primare, doar diferite versiuni. Nu exista notiunea de culoare primara corecta sau gresita, fiecare variatie a culorii fiind diferita, la fel ca si rezultatul obtinut din amestecarea lor. Fiecare pereche de culori primare va produce o culoare diferita, chiar daca uneori diferenta este foarte mica. Continue reading →
  6. Pictura in culori ulei, sfaturi...
    Categories: Culorile in ulei & Pictura in Culori Ulei

    Pictura in culori ulei, sfaturi...

    [caption id="attachment_72" align="alignright" width="222"]avtoportret Alexei L. Antonov[/caption] In cautarile mele despre materiale si tehnici de pictura am gasit un articol interesant scris de un pictor rus pe nume Alexei L. Antonov. Acesta a studiat arta in Rusia, Azerbaijan si Italia si este stabilit in Statele Unite din 1990.  Pe pagina sa el ofera o scurta lectie despre pictura in ulei pe care m-am gandit sa o traduc si sa o impartasesc cu voi. As aprecia comentariile voastre. Ce reprezinta pictura in culori ulei? Fara discutie niste culori de ulei pe o panza. Cred totusi ca pictura in ulei este mai mult de atat. Incepand cu secolul 16 pana la inceputul secolului 20 artistii foloseau tehnica de pictura in 7 straturi. Asa cum in muzica sunt 7 note muzicale si 7 chei si intre fiecare din ele alte 7, o saptamana are 7 zile, iar o un strat de culoare se usuca in 7 saptamani. Energia pe care noi o receptionam atunci cand privim picturile vechi din muzee, asemeni fantomelor din castelele vechi, este legata de aceasta cifra. Continue reading →
  7. Aerograful
    Categories: Aerografia

    Aerograful

    Istorie Primul aerograf a fost inventat in 1879 de Peeler si utiliza un compresor actionat manual, inventatorul brevetandu-l cu scopul “pentru pictura in acuarela si alte scopuri artistice”. Instrumentul avea o forma bruta, fiind compus din diverse piese ale anumitor obiecte ce se gaseau in atelierul uni bijutier, cum ar fi vechi surubelnite si aerograf peelerarzatoare. A durat 4 ani de dezvoltare pana ce a fost creat un instrument utilizabil. Acesta era comercializat de Liberty Walkup care l-a initiat in tehnicile aerografului pe artistul impresionist Wilson Irvine. Primul model modern de aerograf a aparut in 1893, fiind prezentat de compania Thayer and Chandler la aerograf peelerWorld Columbian Expozition in Chicago, acesta fiind inventat de Charles Burdick.  Instrumentul avea aspectl unui stilou si functiona intr-o maniera diferita de cel inventat de Peeler fiind in mare parte identic cu aerografele moderne. aerograf muzeu Functionare Aerograful utilizeaza un curent de aer cu viteza mare(comprimat) ce trece printr-un difuzor de aer, astfel realizandu-se o forta de suctiune ce permite culorii sa fie impinsa din rezervor. Viteza mare a aerului pulverizeaza culoarea in particule foarte mici la trecerea printr-un dispozitiv de dozaj numit duza. Astfel culoarea este aplicata pe suport. Utilizatorul controleaza cantitatea de culoare prin actionarea unui tragaci variabil care are rolul de a retrage mai mult sau mai putin un ac cu varf foarte fin, ac ce reprezinta elementul de contrul din cadrul duzei. Gradul foarte fin de atomizare este ceea ce permite artistului sa creze efecte diferite folosind aerograful. Continue reading →

Produs(e)