Pebeo

Timp de secole, artiștii și meșterii și-au pregătit propriile culori folosind pigmenții dezvoltați de puținele ateliere ce produceau vopsea. Lung și oneros, acest proces a constat în impastarea culorilor, lăsându-le la infuzat apoi, odată diluate, trecerea lor printr-o sită. Între dozare, liant și nevoia de precizie, acest proces a consuma timp și produsele finale nu puteau fi conservate eficient.

În 1934, Pébéo a dezvoltat primele culori „gata de utilizare”, creând o revoluție în lumea artei! Destinate inițial pentru pictura exterioară, aceste tuburi de vopsea în ulei au permis afacerilor vremii să-și arate cu mândrie culorile, în timp ce Pébéo a continuat să-și forjeze reputația. Oferite în 15 culori exclusive, aceste tuburi „gata de utilizare” au cucerit rapid artiștii. Astfel, Pébéo a intrat în lumea artei.

1935: ERA PIGMENTULUI ORGANIC

Pe parcursul secolului al XIX-lea, pigmenții organici sintetici au început să descopere, înlocuind treptat pigmenții minerali. Din 1935, Pébéo a preluat această știință futuristă, iar fabrica de la Saint-Marcel a fost impregnată cu parfumul de beta-naftol din acel moment. Cazanele companiei au fost aprinse, iar gudronul de cărbune, benzenul, naftalina și antracenul au fost distilate pentru a deveni pigmenți organici: a fost creată o gamă largă de culori. Anul 1935 a anunțat și începutul acestei aventuri de familie, când tânărul Robert Chaveau a descoperit secretele profesiei, călcând pe urmele tatălui său Claudius. Și când a pierdut controlul asupra mortarului greu și s-a acoperit cu vopsea... ei bine, totul a făcut parte din curba de învățare! Această primă experiență a fost suficientă pentru a-i stârni pasiunea pentru culoare, unindu-și soarta cu cea a companiei.

1940: CULOARE PENTRU TOȚI

Când a izbucnit războiul, întreaga industrie a suferit din cauza lipsei de materii prime. Inspirat și susținut de prietenul său Mario de Andreis, Claudius Chaveau a combinat chimia și măiestria și astfel a dezvoltat primele acuarele in godete. Necesind puține materii prime, acest proces uscat a devenit sinonim cu noi orizonturi pentru Pébéo. Destinate inițial copiilor, aceste tablete au fost prezentate în godete miniaturale de carton sau cutii mici de metal. Aceste godete urmau să fie un simbol al unei generații.

1952-1953: LUMEA CULORII FINE

În 1952, o nouă legătură a confirmat destinul lui Pébéo în lumea artei. Renumitul pictor și galerist Armand Drouant a fost și producător de culori fine în ulei. Chiar dacă artiști precum Braque, Gromaire, Soutine, Buffet și Van Dongen erau fani ai lucrării sale, el a fost forțat în cele din urmă să închidă atelierul de porductie. Pébéo i-a preluat fabrica și, făcând acest lucru, a dobândit toate cunoștințele sale interne despre industrie. „Culoarea mixata este rafinată prin mori tricilindrice: finețea este proporțională cu presiunea exercitată pe cilindri și cu numărul de repetări. Apoi este supusă verificărilor de calitate în timpul producției și înainte de a fi ambalată... „ Echipat acum cu mixere și alte mori de granit, Pébéo s-a putut dezvolta în sfârșit în sectorul culorilor fine. Din 1953 a fost introdusă guașa cu ulei extrafin „Fragonard”. iar ulterior a fost urmată de gama de lacuri Fine Arts.1953 a fost și anul în care Robert Chaveau s-a alăturat oficial companiei. A decis să mărească gama de pigmenți organici care fusese creată cu câțiva ani mai devreme. Entuziasmul său pentru culoare și-a pus amprenta.

1977: PIONERI AI „MADE IN FRANCE”

Născute în Mexic în anii 1950, vopselele acrilice au fost rezultatul unei colaborări între chimiști și pictori, în căutarea unei vopsele flexibile și rezistente la UV, care să permită artiștilor să picteze fresce cu mai multă ușurință. Cu uscare rapidă și ușor diluate cu apă, vopselele acrilice au eliminat multe dintre restricțiile cu care se confruntă de obicei artiștii, permițând frâu liber creativității lor. Făcând ecou modernității și dinamismului lui Pébéo la acea vreme, nu a fost surprinzător faptul că Pebeo s-a angajat în producția acestor noi vopsele acrilice. În 1977, Pébéo a oferit primele vopsele acrilice care au fost produse în întregime în Franța, impunându-se ca un pionier al „Made in France”. Inaugurarea sa a fost însoțită de o competiție la nivel național: „Prix Acrylic” sau Premiul Acrilic, punctul de plecare al unor artiști precum Gérard Lainé, Jean Gasnault, Nicole Bottet și Jean-Jacques Surian.

Vizualizare ca Grid List

Produse 1-20 din 42

Set Descending Direction
Pagina
pe pagina
Intrebari si Raspunsuri
  1. Ce tipuri de creioane colorate există?

    10 people already voted for this question.

    1. Există mai multe tipuri de creioane colorate, incluzând creioane acuarelabile, pastel, permanente, ulei și ceară. Fiecare tip are caracteristici specifice, cum ar fi rezistența la apă, capacitatea de amestecare și textura.

  2. Ce sunt cariocile pe bază de alcool?

    10 people already voted for this question.

    1. Cariocile pe bază de alcool sunt instrumente de desen care folosesc cerneală pe bază de alcool în locul apei sau altor solvenți. Acestea oferă o aplicare uniformă și fără pete, fiind populare în special în rândul ilustratorilor, artiștilor și designerilor grafici.

  3. Ce sunt culorile în ulei pentru pictură și la ce se folosesc?

    10 people already voted for this question.

    1. Culorile în ulei sunt un tip de vopsea folosit în pictură, care conțin pigmenți și un liant, de obicei ulei de in sau ulei de sofran. Ele sunt utilizate în pictura pe pânză, lemn, carton și alte suprafețe compatibile, fiind apreciate pentru consistența lor cremoasă și posibilitatea de a fi aplicate în straturi groase sau subțiri.

  4. Ce sunt markerele cu vopsea pe bază de solvenți și la ce se folosesc?

    10 people already voted for this question.

    1. Markerele cu vopsea pe bază de solvenți sunt instrumente de desen și pictură care conțin vopsea pe bază de solvenți în interiorul lor, fiind ideale pentru o varietate de aplicații pe suprafețe diverse precum metal, plastic, sticlă, piatră, lemn și ceramică.

  5. Ce sunt cariocile cu vopsea acrilica și la ce se folosesc?

    10 people already voted for this question.

    1. Cariocile cu vopsea acrilica sunt instrumente de desen si pictura care contin vopsea acrilica în interiorul lor, fiind perfecte pentru o varietate de aplicatii, cum ar fi ilustrații, design grafic, pictura pe sticla, lemn, metal, plastic, ceramica si textile.

  6. Pe ce tipuri de suprafețe pot fi folosite cariocile Posca?

    10 people already voted for this question.

    1. Cariocile Posca pot fi utilizate pe o varietate de suprafețe, inclusiv hârtie, carton, lemn, plastic, sticlă, metal, ceramică, textile și chiar pe suprafețe precum skateboard-uri sau casti de biciclete.

  7. Ce este vopseaua acrilică?

    10 people already voted for this question.

    1. Vopselele acrilice sunt un culori pentru pictura realizate prin amestecarea pigmentilor cu polimeri sintetici emulsionati cu apă. Ele sunt în esență vopsele din plastic, care sunt solubile în apă și au calități bune de adeziv. Sunt foarte stabilie. Ele rezistă la oxidare și descompunere chimică și nu se îngălbenesc în timp.

  8. Cum aleg creioanele colorate potrivite pentru proiectul meu?

    9 people already voted for this question.

    1. Alegeti creioanele colorate în funcție de proiectul dumneavoastra, preferințe și buget. Acuarelabilele sunt excelente pentru efecte de acuarela, pastelurile pentru texturi fine, iar cele permanente pentru rezistență și durabilitate.

  9. Cum se utilizează cariocile pe bază de alcool?

    9 people already voted for this question.

    1. Pentru a utiliza cariocile pe bază de alcool, deschideți capacul și aplicați vârful pe hârtie sau alte suprafețe potrivite. Apăsați ușor și trasați linii sau umpleți zonele dorite cu culoare. Puteți suprapune straturi de culoare pentru a obține nuanțe și efecte diferite.

  10. Care este durata de uscare a culorilor în ulei?

    9 people already voted for this question.

    1. Culorile în ulei se usucă lent, în general, în câteva zile sau chiar săptămâni, în funcție de grosimea stratului de vopsea și condițiile de mediu, cum ar fi umiditatea și temperatura. Totusi, un tablou in culori ulei este considerat complet uscat (poate fi vernisat) dupa un an.